Wystartowała jubileuszowa kampania kultowego mleka. Łaciate obchodzi swoje 30-lecie
| 5 listopada 2025
Klub Przyjaciół aplikacji Pola

Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol rozpoczęła kampanię reklamową z okazji 30. urodzin mleka Łaciatego. Jej hasło przewodnie „Ale się zeszło!” w lekki i humorystyczny sposób akcentuje fakt długiej, bo trwającej już trzy dekady obecności marki na rynku, a co za tym idzie – w codziennym życiu Polaków.
Idea kampanii opiera się na nostalgii i pozytywnych emocjach – Łaciate przypomina, że od lat towarzyszy kolejnym pokoleniom konsumentów w chwilach spędzanych przy wspólnym stole. Z drugiej strony w nowej akcji promocyjnej ukazane zostaje świeże, współczesne oblicze marki, łączące tradycję z nowoczesnym podejściem do marketingu.
W kampanijnym spocie reklamowym widzowie przenoszą się w idylliczny, mazurski krajobraz, którego elementem jest charakterystyczna Łaciata krowa. Towarzyszą jej inne, znane z wcześniejszych reklam zwierzęta – m.in. bocian, sarna czy lis. To ciepła, pełna humoru scena, która podkreśla naturalne pochodzenie Łaciatego i bliskość marki z przyrodą.
Przekaz obecny jest w telewizji, Internecie, przestrzeni outdoorowej, a także w warszawskim metrze i sferze gamingu. W efekcie Łaciate naturalnie pojawia się w przestrzeniach również dla młodszego pokolenia.
Ważnym elementem obchodów 30. urodzin Łaciatego są również specjalnie zaprojektowane opakowania mleka, które dzięki jubileuszowej grafice podkreślają wyjątkowy charakter tegorocznych działań.


